Over Dorus Huiskes

In 2007 startte ik met mijn eerste baan in de B2B verkoop

Mijn opdracht was om pallets met accu’s te verkopen, alleen aan jachthavens en scheepsonderhoudsbedrijven die nog géén klant waren. Mailen, bellen, zomaar binnenlopen; ik merkte dat ik de strategische jacht naar nieuwe klanten leuk vond en bovendien was ik succesvol; ik verkocht de hele voorraad. In de jaren die volgden ging ik in dienst bij een B2B Acquisitiebureau. Verschillende bedrijven hadden hun acquisitie uitbesteed aan mijn werkgever en ik deed acquisitie voor verschillende projecten / opdrachtgevers. Ik was succesvol, en ik zag vele collega’s om mij heen die het vak niet volhielden en ik verwonderde over het aantal bedrijven wat hun acquisitie uitbesteedde.

Het werd mij steeds duidelijker: newbusiness acquisitie is een vak, en eenmaal behendig met acquisitie levert het vele opportunities en extra omzet op. In 2015 besloot ik als zelfstandige te starten zodat bedrijven mij in konden huren om newbusiness afspraken te maken bij hun prospects. Inmiddels had ik voor vele, vele bedrijven acquisitie gedaan. Zo had ik inmiddels kennis van vele verschillende proposities, zo had ik gesproken met tienduizenden verschillende bedrijven & talloze verschillende functies bij prospects, en zo had ik inmiddels duizenden newbusiness afspraken gegenereerd. Als zelfstandige werd mij steeds vaker gevraagd: “Goh Dorus, hoe lukt het jou om overal aan tafel te komen, wil je het ons eens uitleggen?”. Ik besloot mijn grote hoeveelheid kennis van newbusiness acquisitie te gaan delen met andere verkopers.

Het vak blijft mij fascineren

In 2016 gaf ik de eerste training. Ik merkte dat ik veel impact had op het succes van verkopers die ik trainde, voor wat betreft het aan tafel komen bij prospects. In de jaren die volgden bleef ik kennis en inspiratie vergaren binnen het newbusiness acquisitie vakgebied. 

Het allerbelangrijkste ingrediënt voor een waardevolle en praktijkgerichte training: naast het trainen van verkopers bleef ik zelf acquisitieprojecten doen voor opdrachtgevers, om zelf topfit te blijven binnen het vakgebied. Tot op de dag van vandaag. Kennis uit de praktijk, voor de praktijk. 

In het 15 jaar doen van newbusiness acquisitie maakte ik duizenden newbusiness afspraken, waarbij er velen leidden tot miljoenendeals.

Het vak blijft mij fascineren, dat de grootste deals soms beginnen bij één allereerste contactmoment. Zonder dat ene contactmoment was de deal er nooit geweest.

ddonze Tegenwoordig is marketing ‘the holy grail’ om de verkoopdoelstellingen te halen. Ik ben het er deels mee eens. Stel dat er 200 bedrijven in jouw doelmarkt zitten, dan zal marketing slechts bij een percentage in staat zijn om in beeld te komen bij deze prospects, laat staan dat marketing genoeg is om aan tafel te komen bij met deze 200 prospects.

Kwalitatief goede newbusiness acquisitie activiteiten zijn absoluut nodig daadwerkelijk aan tafel te komen bij deze prospects. En dat is vakwerk. Maatwerk. Mijn ambacht. En dat deel ik met jou.

Naast mijn vak als specialist op het gebied van newbusiness acquisitie ben ik getrouwd met Sietske en ben ik apetrotse vader van onze zonen Jens en Olan. Mijn grote hobby: mijn Amerikaanse auto’s en avontuurlijke kampeervakanties.

Krijg direct
handvatten,
inzichten
en inspiratie

Kennismaken met Dorus

Present!

 

Kennis uit de praktijk, voor de praktijk.

Voor iedere prospectafspraak die je mist omdat je té enthousiast was, mis je 100 prospectafspraken omdat je niet enthousiast genoeg was.