voor de verkoopmanager

Herken je dit?

Mijn verkopers zitten meer op kantoor dan bij potentiële klanten aan tafel.

Mijn verkopers zijn dagen uit het veld geslagen als een prospect hen afwijst.

Mijn verkopers moeten nieuwe klanten aansluiten, maar geven comfortabelere taken steeds voorrang, zoals contact met bestaande klanten.

De effectiviteit per verkoper in het team loopt enorm uiteen, voor wat betreft het maken van newbusiness afspraken bij nieuwe prospects.

We komen niet aan tafel bij prospects -het lukt gewoon niet- en ik snap niet waar de schoen precies wringt.

De opportunity-pipeline is niet vol genoeg, de agenda’s zijn leeg.

De respons via LinkedIn is laag, op email wordt nauwelijks gereageerd en prospects zijn telefonisch steeds minder goed bereikbaar.

Ik heb zelf geen tijd (of te weinig kennis en ervaring) om mijn team te trainen en te coachen op het gebied van newbusiness acquisitie.

Herken je één of meerdere van deze uitdagingen binnen je verkoopteam?

Dan zijn er opportunities in de markt die niet gepakt worden door jouw verkoopteam (maar door een concurrent). Newbusiness acquisitie is een vak. Een onderschat vak      -niet een kunstje wat iedereen kan-.

De grootste kostenpost binnen een verkoopteam zijn vaak niet de salariskosten, maar de gemiste omzet die het verkoopteam niet pakt, omdat de newbusiness acquisitie aanpak niet goed genoeg was. Tijdens de programma’s van de newbusiness acquisitie boost nemen we álle kennis, best practices, strategieën en tactieken door om wél aan tafel te komen bij zoveel mogelijk prospects.

Oefening baart kunst; we gaan vrijwel direct aan de slag om het geleerde toe te passen in de praktijk, want kennis is waardeloos als je er niets mee doet in de praktijk.

Krijg direct
handvatten,
inzichten
en inspiratie

Kennismaken met Dorus

Present!

 

Kennis uit de praktijk, voor de praktijk.

Voor iedere prospectafspraak die je mist omdat je té enthousiast was, mis je 100 prospectafspraken omdat je niet enthousiast genoeg was.